3. 6. 2017

Dejme šanci poškozeným knihám

Pár z vás určitě ví, že miluji nakupování knih. Nerada chodím do knihovny, protože se mi potom knihy nechce vracet a toužím po tom, abych je měla doma ve své knihovně a mohla je kdykoliv vytáhnout.



Pokud jste při čtení úvodních slov přikyvovali hlavou a zjistili jste, že právě tohle se děje i vám, tak mám pro vás skvělý tip.

Pravidelné nakupování nových knih může být někdy hodně náročné pro naši peněženku. Mám prozkoumaných tolik internetových stránek a už vím, kde seženu ty nejlevnější tituly. Avšak nedávno jsem narazila na skvělý nápad, který jsem zatím viděla jen na stránkách Dobré knihy. Vůbec netuším, jak dlouho tuto nabídku mají, takže je možné, že už s tím někdo zkušenosti máte.

Myslím si, že v každém knihkupectví nebo v jakékoliv firmě s knihami se někomu někdy stalo, že se pár knih poškodilo. Často se tyto knihy vrátí do prodeje a zákazníkovi domu doručí poškozenou knihu za plnou cenu, nebo se úplně vyřadí z prodeje. Ani jedna možnost mi nepřijde správná. Ale zaměřme se pouze na tu druhou možnost. Není škoda vyřazovat knihy, které se poškodily, ale mohou se dále normálně číst? Já si myslím, že je. A právě Dobré knihy tyto poškozené knihy nabízejí za levnější cenu.

Neměla jsem představu, jak moc by knihy mohly být poškozené a tak při výprodeji, který momentálně probíhá na jejich stránkách, jsem se rozhodla, že si pár kousků objednám. Jelikož to většinou bývají jen kusovky, musíte být opravdu rychlí, aby jste si ulovili nějaký nový titul.
Já jsem narazila na dvě chválené knihy od Murakamiho, které byly jen za poloviční cenu. A do třetice jsem si objednala bestseller Budoucnost, která bylo o 60% levnější než nepoškozený titul.
Zajímá vás, jak knihy vypadaly?

Haruki Murakami - Hon na ovci, Muži, kteří nemají ženy
Když jsem balík s knihami rozbalila, tak jsem u knih Murakamiho nenašla žádné vady. Možná jedna malá vada, kterou jsem na první pohled neviděla, jsou lehce ohnuté rohy na pevných deskách. Tyto rohy ale moc vidět nejsou, protože knihy mají ještě přebal.
Knihy jsou jinak v pořádku a extrémně zničené nejsou.



Dmitry Glukhovsky - Budoucnost
U tohoto kousku bylo poškození na první pohled vidět. Na knize chybí přebal a titulní strana pevných desek je poškrábaná. S větší vadou jsem u tohoto kousku počítala, protože v originále kniha stojí 450,- a já za ni zaplatila pouhých 170,-. 
Jinak je kniha v naprostém pořádku.



A jak jste na tom vy, s poškozenými knihami? Máte radši tituly, které jsou v naprostém pořádku a vypadají dokonale, nebo dáváte šanci knihám, které jsou trochu poničené? Pokud byste se náhodou rozhodli pro poškozené knihy, přikládám odkaz, kde je najdete. A jestli i vy víte o nějaké stránce, kde tyto knihy nabízejí, zanechte mi odkaz v komentářích.



8 komentářů

  1. Mám ráda vůni nových knih, ale ráda se postarám i o nějakou starší :) Většinu knih nakupuji v bazaru knih na Facebooku (přímo skupina pro tento účel) a často jsou ve skvělém stavu. Díky za doporučení této stránky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mne pri knihe nezáleží moc na obale, skôr čo je vo vnútri, takže mne by vôbec nevadili aj trošku poškodené knihy pokiaľ by boli super. Je to skvelý nápad :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  3. Super, díky za článek. Já si jednou za čas půjčím z knihovny hromadu knih, ale pak je ve většině případů nemám čas vrátit. Občas zajdu do antikvariátu. Většinou se tam najdu spoustu pokladů starších i novějších. To, co dělají Dobré knihy je naprosto skvělé. Pokud se kniha dá číst, tak mi nevadí poškozený obal.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě poškozené knihy nevadí, jsem zvyklá na saláty z knihovny. Tam chodím hlavně pro věci do školy, jde tak o knihy, které prošly rukama stovek lidí. Často jsou i staré, mají ale své kouzlo. A mám ráda, když v nich zůstanou podtrahané důležité pasáže. Jednou se mi dokonce poštěstilo, že si knihu od Aristotela někdo založil dvoustovkou. To bylo to čtení rázem veselejší (Aristoteles se totiž jinak nečte nic moc).
    Klidně bych si takovou knihu i koupila. Proč ne. Každá koruna, kterou člověk, zejména pak student, ušetří, je dobrá. O tom žádná :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mně osobně tedy rozhodně poškozená kniha nevadí, pokud se dá číst. Důležitý je přece obsah a ne jak kniha vypadá. Co by mi ale vadilo, že za ni zaplatím plnou cenu - proto díky za fajn tip :)

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Diary of M

    OdpovědětVymazat
  6. Páni tak to je super! takové velké slevy! já jsem úplně samá, nemám ráda knihovny a chci mít vše svoje :D zároveň ale mám ráda knihy nepoškozené. Ale musím říct, že "poškození" jaké jsi ukázala ty na fotkách by mi vlastně ani nevadilo :) určitě si stránku prohlédnu a díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mně je to v tomhle ohledu asi docela jedno, protože dost knih mám z Levných knih a moc ráda mám i antikvariáty. A když mám nějakou novou knihu a je to paperback, tak ji stejně sama zohýbám a "zdomácním" si ji. Důležitý je obsah. I když jsou samozřejmě vydání, která bych měla ráda nová, ale to je už zas o něčem jiném.

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle mi připadá jako super věc :) mně upřímně nevadí, pokud má kniha poškozený obal nebo nevypadá tak hezky. Jde přeci o obsah :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall