1. 4. 2017

Já, matematik

Z toho názvu to zní, jako bych byla chytrá. Uvnitř článku ale zjistíte, že je vše úplně jinak.


Již druhým rokem mi bylo oznámeno, že jdu na matematickou soutěž. Neměla jsem na výběr, byla jsem totiž přinucena. Protože by u nás ve škole na tuto soutěž nikdo nešel dobrovolně, mají žáci, kteří neměli na vysvědčení horší známku než trojku, nařízeno, že se na tuto soutěž v pátek dopoledne dostaví.
Minulý rok jsem hrdě obsadila poslední místo, takže mi bylo jasné, že letos už to horší být nemůže.

Když jsem v pátek odvážně přišla do třídy, kde se soutěž konala, připadala jsem si jako černá ovce. Všude seděli chytrolíni, kteří měli na lavici poskládané pomůcky a tiše vyčkávali na příchod vyučujícího.
Já jsem do třídy vtrhla s kufrem, díky kterému o mně celá škola ví. Přerušila jsem to velké ticho, které ve třídě bylo. Se spolužačkami jsme nakráčely jako největší frajeři na škole. Maturanti tuto soutěž už podstupovat naštěstí nemusí, takže jsme byli poslední ročník, který se této soutěže letos zúčastnil.
Sedla jsem si do lavice, vyčkávala jsem a přemýšlela jsem, jak jsem se sem mohla dostat. Já, která při písemce zadávám 1+1 do kalkulačky, sedím ve třídě na matematické soutěži.

Po deseti minutách přišel vyučující, který nám vysvětlil, jak bude vše probíhat. Žádné změny, vše při starém. Jediná změna byla kategorie, ve které jsme byli 4. Hurá, už žádný Junior, ale Student!
V průběhu vysvětlování přišla učitelka, která chtěla celou akci zdokumentovat. Jakmile se blížila ke mně, modlila jsem se, aby mě nefotila. Smůla, bylo mi řečeno, že mám dělat, jako bych psala. Na celé fotce vás nejvíce zaujmou mé nohy, které byly nacpané pod lavicí, která mi je jen tak mimochodem dost malá. Doufala jsem, že až se tato fotka zveřejní, pořídí pro mě škola novou vysokou lavici. Zatím se tak nestalo, ale nepřestávám doufat. (Pokud vás fotka zajímá, můžete se kouknout zde.)

Po patnácti minutovém vysvětlování nám byly rozdány zadání. Přečetla jsem si první příklad, který mimochodem patřil do té jednodušší části a bylo mi jasné, že budu opět poslední.
Na všechny příklady jsme měli 75 minut. Po ohlášení začátku, že můžeme počítat, jsem si přečetla všechny příklady. Pořád jsem doufala, že najdu příklad, který dokážu vypočítat. K-A-T-A-S-T-R-O-F-A. Žádný jsem nenašla. Nakonec jsem se rozhodla, že vypočítám jen ty, se kterými jsem si jistá, abych náhodou nepřišla o moc bodů. Příkladů bylo asi 24. Já jsem jich vypočítala asi 12 a pochybuji, že byly všechny správně.
Po dvaceti minutách jsem byla hotová. Rozhlížela jsem se po celé třídě a zjistila jsem, že jsem jediná. Všichni horlivě počítali, soustředili se a ani jednou se nerozhlédli. Já jsem tam seděla jako hlupák, dělala jsem, že ještě píšu a modlila jsem se, ať už je to za mnou.

V pondělí nám oznámili výsledky. Teď chvilka napětí... Bum bum bum (to jsou slavnostní bubny)... Skončila jsem na druhém místě. Ano, já, která matiku nenávidím a jsem ráda, že z ní nepropadám, jsem skončila na druhém místě. Díky tomu, že jsem nevyplnila všechny úlohy, mi nemohli odečíst tolik bodů za chybné odpovědi. Z toho vyplývá, že se může umístit i žák, který matice vůbec nerozumí. Dokázala jsem nemožné.



14 komentářů

  1. Ja som na tom s matikou podobne ako ty, ale vďaka bohu u nás na škole žiadne súťaže nie sú povinne 😄

    OdpovědětVymazat
  2. Čekala jsem na konci článku tu fotku a ono nic! Matematiku jsem nikdy ráda neměla a vždycky mi šla nejhůř ze všech předmětů, ale když pak člověk počítá něco praktického a ne teoretické úlohy s písmenky (teda s písmenky se počítá i v té praxi..) tak je to celkem fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, to mě nenapadlo. Tak na tvou žádost jsem do článku vložila alespoň odkaz na fotku. Je totiž v blbé kvalitě a v odkazu je kvalita trochu lepší. :)

      Vymazat
  3. Tak to gratuluju.:D Já se všem těmhle věcem úspěšně vyhýbám(naštěstí), ale u nás to teda není povinný.
    Blog na zabití

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :D Tak to máte štěstí, že to nemáte povinný. Nevím, proč to takhle nemůže být i u nás. :D

      Vymazat
  4. Gratuluju!Pro mně je něco takového nemožné.Já matematiku také moc nemusím.Při hodinách si akorát kreslím do sešitu nebo se snažím zapojit.Samozřejmě,že vždy bez úspěchu.

    OdpovědětVymazat
  5. Já to měla uplně stejně :D Vyhrála jsem ve třídní kolo matematicko-chemicko-biologické olympiády :D :D Uplně stejným způsobem! A to mi vychází z matiky 4 prosím pěkně :P

    OdpovědětVymazat
  6. Mazec :D Mně se vyplnění všeho dva roky zpět vymstilo na přímačkách v Brně na MU :D Nemám ráda, testy, kde se strhávají body.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem nikdy nebyla fanoušek těchto testů. Hlavně když je to u těch přijímačkách, tak je to velká nevýhoda. :D

      Vymazat
  7. haha, tak to gratulujem, u nás našťastie takéto srandy nemáme vôbec povinné, to by ma asi porazilo :D

    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
  8. tak to si super dopadla, ja som na matematiku vôbec neni, vďaka kalkulačkám :D

    OdpovědětVymazat
  9. Pffff, matika mi teda fakt nechybí..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall