18. 4. 2017

Co jsem četla 08

Zamilovala jsem se do nejvíce fotogenické knihy.


Kniha se hned po vydání začala objevovat snad na všech sociálních sítích. Všude samé recenze a fotografie, na kterých kniha vypadala nádherně. Jak jsem již psala, je to fotogenická kniha.
Překrásné ilustrace, které zdobí tuto knihu, měla na starosti Lela Geislerová. Sestra autorky Ani Geislerové. Kniha obsahuje fejetony, které v průběhu pěti let vycházely v časopisu Elle.
Kniha je zdobená gumičkou, která může sloužit jako záložka. Na konci celé knihy je pár volných listů, do kterých si můžete psát vlastní poznámky.

„Teoreticky vzato, já myslím, že život... že je to taková... jakoby... sranda.“

Když jsem tento bestseller roku 2016 našla pod stromečkem, byla jsem nadšená. Teď si možná všichni říkáte, co mi tak dlouho trvalo, když tato kniha byla dárečkem k Vánocům. Přiznávám se, odkládala jsem čtení každý den. Měla jsem k tomu dva důvody. První byl ten, že jsem se knihy bála. Dříve jsem časopis Elle četla pravidelně a právě sloupec Ani jsem vždy přeskakovala. Nikdy mě nebavil, proto jsem měla strach z toho, že mě kniha nezaujme. Druhý důvod odkládání byl ten, že jsem čekala, až vše odezní. Byla to obrovská vlna. Chtěla jsem si knihu přečíst, až se to vše uklidní. Až na mě přestane z každé stránky vyskakovat recenze nebo fotografie. Na druhou stranu se nedivím, že tato kniha způsobila takový rozruch.

„Když jsem byla malá, byl mužem ten, kdo měl pindíka a vousy. S pištěním jsme se dobývaly za tátou na záchod, abychom aspoň na chvíli spatřily tu jeho "pinďouru". Říkaly jsme tomu ženským rodem.“

První dvě kapitoly mi stačily na to, abych zjistila, že přesně tohle je můj šálek kávy. Miluji knihy, které jsou psané ve formě deníků, kde autor popisuje svůj den, své myšlenky, zážitky a postřehy. V tomto případě platí, že čím více jste starší, tím se vám mění vkus. V Elle jsem tyto sloupce přeskakovala, tentokrát jsem se do nich po několika letech zamilovala.
Kniha je čtivá, pravdivá, místy se usmíváte a mračíte. Každý se alespoň v jedné kapitole najde. 
Nejedná se o žádnou "vysokou" literaturu, ale v tom je právě to kouzlo. Aňa lehce poodhaluje své soukromí a zamýšlí se nad různými tématy, které nás v průběhu života potkávají.

„Myslím, že jsem byla vždycky zkažená dobrou literaturou. Viděla jsem lásku jako takový řetězec dramat.“

P.S.: Kupte si ji. Myslím si, že jedna kapitolka za den udělá každému radost.
P.P.S.: Tahle kniha asi patří do mé skupiny srdcovek, ke kterým se budu s radostí vracet.
P.P.P.S.: Děkuju, Aňo.


Nejlevnější cenu knihy P.S. naleznete na Srovname.cz.

12 komentářů

  1. Když jsem ji viděla v regálech,tak jsem se ji vždy raději vyhnula obloukem.Možná právě proto,že vyšla s velkou slávou.Tedy já už prakticky počítám s tím,že co se líbí jiným mě ne.A to je s největší pravděpodobností špatně a možná o hodně přicházím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to úplně stejně jako ty. Knihy, které jsou hodně známé a všem se líbí, tak mně se zrovna nelíbí. Například John Green se mi vůbec nelíbí. Ale zrovna u P.S. jsem byla hodně spokojená. Možná je to tím, že mám ráda knihy které jsou ze života. :)

      Vymazat
  2. Já jsem na tom byla přesně jako ty, pořád jsem knížku někde viděla a začala mě opravdu lákat. Až na ten rozdíl, že já ji ještě pořád nemám a docela jsem na ni taky zapomněla, takže děkuji za připomenutí, v nejbližší době si nějaký výtisk seženu! A mě ty sloupky právě vždycky strašně bavily! :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě sežeň, tím že tě sloupky bavily, tak máš alespoň jistotu, že tě nezklame. :) Navíc v knihovně ta kniha vypadá opravdu nádherně. :D :)

      Vymazat
  3. Kolikrát jsem po této knize pokukovala :) a asi si ji fakt půjdu koupit :)
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  4. Znám, nečetla jsem, pořídím ! :)
    Moc hezká recenze.
    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  5. Dlouho jsem nad tou knížkou přemýšlela, ale když ona mi je Ana tak strašně nesympatická a protivná, že se nemůžu dokopat ani k půjčení třeba...
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A na mě zrovna působí hrozně mile a myslím, že musí být hrozně fajn. I s humorem v knize mi hodně sedla. Ale sto lidí sto chutí. Samozřejmě každýho názor. Je zbytečné se do knihy opravdu nutit. :)

      Vymazat
  6. Mám stejný problém jak Anet, obal je sice nádherný, ale nějak se k tomu čtení nemám :)

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
  7. Hodně jsem o ní přemýšlela, ale nakonec mi došlo, že je to jen kvůli obalu. A to mi za to nějak nestojí, nevím. Možná si ji někdy půjčím v knihovně. Nebo si prostě přečtu ty příběhy tam, kde vycházely původně. Spíš se na to ale vykašlu, kniha mě prostě buď hned osloví, zaujme, dostane... nebo ne a já už nemám potřebu se k ní vracet.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall