Za normální holky

by - 14:46

Jakmile narazím na nějaký projekt, který se týká dívčích postojů k sobě samé, s radostí se ho snažím co nejvíce podpořit. Když jsem narazila na instagram #ZaNormálníHolky, zaujaly mě všechny příspěvky, které se snaží děvčatům/ženám zvýšit sebevědomí a především se snaží ukázat, že každá dívka/žena je krásná.
Na hodinách psychologie jsme se již několikrát dostali k tématu, že nejdůležitější je to, jak o sobě smýšlíme my sami. Vše začíná právě u toho, že se každý přijme takový, jaký je. Nikdo si nevybral, v jakém těle bude žít. Nikdo si nevybral, zda bude vysoký či malý. Jestli bude mít velký nos nebo úzké rty. Nikdo z nás neměl na výběr, jestli bude mít rychlý metabolismus nebo ne. 

Když jsem v pubertě stála před zrcadlem, prohlížela jsem se několik minut a říkala si, co na sobě nemám ráda. Malý zadek, příliš hubená, moc velká prsa na mojí postavu, úzké rty, bledá kůže. Takhle to probíhalo pár let. Dokázala jsem na sobě najít i ten nejmenší detail, který mi vadil.
Celému nízkému sebevědomí nepomáhaly ani názory lidí v mém okolí. Několikrát jsem zaslechla, jak někdo řekl, že jsem anorektička. Že mám umělá prsa nebo že je fakt divné, že jsem tak vysoká. Každý z vás tyto situace určitě někdy poznal.
Nevím, kdy přesně to bylo, ale časem jsem si uvědomila, že nezáleží na názorech ostatních lidí. Záleží především na tom, abych se měla ráda. Takovou, jaká jsem.
Přestala jsem se malovat, v zrcadle jsem se prohlížela s hrdostí. Ze všech nedokonalostí jsem dokázala udělat své přednosti, na které jsem pyšná. Zkrátka jsem začala vsázet na přirozenost. A musím říci, že nikdy mi nebylo lépe. Jsem šťastná a mám se ráda.

Chápu, že v dnešní době je těžké, aby se každý měl rád takový, jaký je. Média nám neustále předhazují takzvané dokonalosti. Já osobně si myslím, že žádná dokonalost neexistuje. A právě projekt #ZaNormálníHolky bojuje proti mediální šikaně. 
Všude vidíme samé perfektní fotografie, kde je modelka bezchybně vyfocená a především upravená. Nikde nenajdete žádnou nedokonalost. 
Na internetu nebo v novinách se zase setkáváme s urážkami. Diskuze o tom, jak někdo přibral nebo moc zhubnul. Jak někdo vypadá úplně jinak než před 10 lety. Nikdo ale neocení přirozenost. Jakmile se objeví nová fotografie nějaké slavné hvězdy, která na ní špulí svou umělou pusu, všichni šílí. Najednou jsou titulky v novinách: „Ta je sexy!“ nebo „Tomuhle se říká krása“. A já nad tím vždy jen kroutím hlavou. Je mi z toho smutno. 
Já fandím přirozenosti. Bohužel v dnešní době je to něco vzácného. Samé umělé řasy, příčesky, napíchané rty a kačeří špulení rtů na fotografiích, nepřirozené špulení zadku tak, že vám to ničí páteř a především dobrý den, kozy ven. S tímto se setkávám skoro každý den. Ať už na ulici nebo na instagramu. Kam se poděla přirozená krása? Copak tohle všechno děláte jen kvůli tomu, že se sebou nejste spokojení? A není lepší, když se člověk přijme takový, jaký je, než aby po zbytek života působil uměle? 
Já jsem se měla vždy až moc ráda na to, abych do sebe nechala dobrovolně píchat botox a všechno možné, co v dnešní době ještě jde.
Kašlete na dnešní ideál krásy, který je jen o plastikách. Začněte fandit přirozenosti.

Pokud máš ráda přirozenost i ty nebo jí teprve začínáš fandit, začni sledovat tento skvělý projekt na instagramu pod jménem @zanormalniholky. Skvělá motivace, jak si svou sebelásku udržet, bojovat proti mediální šikaně a ukázat všem, že umělý vzhled už neletí! :)















You May Also Like

15 komentářů

  1. Já ten projekt miluju a také mu fandím. Kristýnka je prostě skvělá! ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně napsaný článek. O projektu jsem se dozvěděla nedávno a už jsem na tohle téma četla i pár článků. S tím tvým rozhodně souhlasím. Holky by měly zůstat přirozené a nehonit se za nějakým ideálem krásy. Já jsem byla taky taková, hledala jsem na sobě chyby, ale s postupem času jsem se na to vykašlala a začala se líbit sama sobě jaká jsem a v tom to je! :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Jen ať se tento projekt dostane k co nejvíce čtenářům. Snad to některým pomůže a dostanou se ke stejnému cíli jako ty a já. :)

      Vymazat
  3. Projekt na instagramu už nějakou dobu sleduju a moc mu fandím! Jsem moc ráda, že něco takového vzniklo, ale zároveň je škoda, že ideál krásy je teď nastavený tam, kde je, a pak musí vznikat takovéto projetky, aby poukázaly na to, že být normální je vlastně úplně normální.. doufám, že jsem se do toho teď moc nezamotala :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu tvou myšlenku, moc jsi se do toho nezamotala. :D A rozhodně s tebou souhlasím. :)

      Vymazat
  4. Určitě na ten projekt kouknu, protože mně to připadá absolutně skvělý. Jednou bych taky chtěla mít k sobě vztah jaký máš ty k sobě. Vím, že všechno se odehrává v hlavě, ale zatím jsem ti svoji nedokázala tak nějak přeorientovat :D
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to čas, ale tu cestu si k tomu určitě najdeš. Hlavní je nějak začít. Stačí i třeba nějakou maličkostí. :)

      Vymazat
  5. Krásný článek ♥ Já si myslím, že když je člověk spokojený sám se sebou, tak lépe působí i na okolí a je pak šťastnější (a naopak). Kdybych si sama sebe mohla vymyslet, vymyslela bych se asi lépe, ale to neznamená, že se nebudu mít ráda takhle :)

    OdpovědětVymazat
  6. Naozaj krásny článok, projekt je zaujímavý a držím mu veľmi, veľmi palce. :) xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherne napísaný článok:) Ja som mala na základke podobný problém, všetci si šepkali o tom, ako som vysoká. Strašne som sa za to hanbila, aj za moje prsia a aj preto som sa veľmi hrbila, kvôli čomu mám teraz problémy s chrbticou. Avšak dnes by som svoju výšku nemenila a som na ňu hrdá:) Aj keď moje sebavedomie stále nie je ideálne a stále mám dni, kedy by som najradšej zaliezla do kúta, snažím sa všímať si najmä tie pozitívne veci. Každá žena je svojim spôsobom krásne.:) Ale máš pravdu, veľmi veľký vplyv v dnešnej dobe na sebavedomie má najmä internet, kde na nás z každého roku vyskakjújú dokonalé dievčatá, ale keď sa nad tým zamyslíme, v skutočnosti možno také dokonalé ani nie sú

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že máme hodně podobnou situaci. Doteď se také hrbím kvůli tomu, že se snažím ty prsa spíše schovat. :) Pozitivní myšlení chce hodně trénovat, doteď s tím mám problémy i já. A ohledně toho internetu... To je nekonečné téma. Můžeme proti tomu mít cokoliv, ale tohohle se nikdy nezbavíme. Je to velká škoda.

      Vymazat
  8. Projekt je úžasný nápad, strašně se mi líbí a článek je krásně napsaný :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  9. Úplně super, fakt! Tenhle článek se mi na tvém blogu libí nejvíc, fakt že jo. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)