28. 10. 2016

Co jsem četla 06

Hurá, hurá! Po dlouhé době jsem se opět dokopala ke knize. A povím vám, byl to skvělý výběr.


Dnes přicházím opět se spisovatelkou, která je v poslední době u nás velmi známá a slaví velký úspěch. Všichni jste již byli určitě seznámeni se spisovatelkou Jojo Moyesovou. Pokud ne, informace jste se již mohli dozvědět v minulém článku, kde jsem básnila o její jiné knize. Počíst si můžete zde.

Jelikož si mě Jojo získala knihou Než jsem tě poznala, věděla jsem, že si budu muset přečíst i její ostatní díla. Do rukou se mi později dostala právě kniha Poslední dopis od tvé lásky.

„Nestává se často, že bych trávila čas s mužem, který si se mnou chce doopravdy povídat.“

V prologu máme možnost se okrajově seznámit s novinářkou Ellie, která v archivu novin najde milostný dopis z roku 1960. Dopis ji zaujme natolik, že začne pátrat po autorovi.

Rok 1960. Jennifer se právě probrala z kómatu v nemocnici. Necítí se zrovna ve své kůži a na nic si nevzpomíná. Nevzpomíná si na celý svůj život. Později se dozvídá, že měla těžkou autonehodu, a že žije v domě se svým manželem.
Jakmile Jennifer pustí z nemocnice a má možnost se poohlédnout po svém domě, nachází na skrytých místech milostné dopisy, které byly určeny právě ji. 

„Jeden moudrý člověk mi jednou řekl, že psané slovo je nebezpečné, protože nikdy není záruka, že ostatní budou číst vaše slova ve stejném duchu, v jakém byla napsána.“

Jennifer se snaží najít další nápovědy k tomu, aby zjistila, kdo je její tajný milenec. Chodí na místa, o kterých se píše v dopise, ale nic nového nenachází.
Její manžel postupně zjišťuje její úmysly a oznámí ji, že její milenec řídil auto, ve kterém měla autonehodu. Bohužel řidič nepřežil. Jennifer se zhroutí a nakonec další 4 roky zůstane se svým manželem, se kterým nemá a nikdy nebude mít moc dobrý vztah.

„...uprostřed toho bláznivého výjevu jsem si najednou uvědomil, že mít někoho, kdo Ti rozumí, kdo po Tobě touží, kdo Tě uvidí lepšího, než jsi, je naprosto úžasný dar.“
.
Rok 2003. Ellie se stále snaží najít tajného milence, který milostný dopis napsal. Zajímá ji, jak osud Jennifer a záhadného B. dopadl. Jelikož sama Ellie má vztah s ženatým mužem, chce zjistit, zda má takový vztah budoucnost. Mezitím se seznamuje s mladým archivářem, který ji s vyřešením všech problémů pomáhá.

„Jestli nepřijdeš, budu vědět, že ať k sobě cítíme cokoliv, nestačí to.“

Jojo píše skvěle. Ale abych pravdu řekla, na začátku knihy jsem se chvilku ztrácela. V knize se začíná v roce 2003, poté se přechází do roku 1960. Občas Jennifer vzpomíná, takže se objevíme o pár let zase zpět. Trvalo mi nějaký čas, než jsem si na takové přeskakování zvykla. Po pár stránkách ale zjistíte, kdo je kdo a kdy žil. 
Ať už jsem měla jakýkoliv problém s dobou, od knihy jsem se nemohla odtrhnout. Je jasné, že mě hned zaujaly dopisy, u kterých jsem nutně potřebovala vědět, kdo je píše. Ale především mě zaujal právě ten rok 1960. Ženy měli úplně jiné postavení, než dnes. Chování bylo úplně jiné, dámy byly elegantní a muži byli džentlmeni.

Ráda bych vám děj popsala ještě více do detailů, ale u této knihy si právě přeji, aby jste byli všichni překvapeni koncem. Proto jsem se snažila popsat děj jen okrajově, abych vám toho moc nevyzradila.
Knihu doporučuji všem, kteří mají chuť na romantiku. Ale upozorňuji, že jakmile se začtete, nebudete knihu chtít odložit.

Pokud z vás někdo tuto knihu již četl, zajímal by mě vás názor. Zaujala vás tolik, jako mě?

Nejlevnější cenu knihy Poslední dopis od tvé lásky naleznete na Srovname.cz.

8 komentářů

  1. Zní to hrozně zajímavě, i když já na takové romantiky zase tolik nejsem, ale jsem si jistá, že pokud je to tak čtivé, jak říkáš, tak bych se do toho vžila tak či tak. Přidávám na seznam to-read! :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě si ji přidám na svůj nekonečný seznam knížek, které si chci přečíst :D Hrozně se mi líbí, jak text prokládáš těmi citacemi z knížky :)

    OdpovědětVymazat
  3. ona napísala aj Predtým ako som ťa poznala nie? :) myslím, že aj táto kniha by sa mi páčila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Šárko, knihu jsem četla již před delší dobou. Jedním dechem. Líbila se moc.
    Krásné dny
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Ma neskutočne štve, že nemám čas čítať knihy, ktoré by som chcela, lebo musím čítať tie na povinné čítanie. niekedy sú to aj 2 knihy na týždeň a občas mám problém stíhať aj to :(
    Ale túto knihu by som si rada prečítala až budem mať čas :)
    World of Nicol

    OdpovědětVymazat
  6. Od stejné autorky doporučuji knihu nesoucí název Život po tobě (pokračování příběhu Než jsem tě poznala).

    Měj se krásně!
    Nikola
    http://nicolsview.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall