17. 5. 2016

Co jsem četla 05

Nicholas Sparks je Bůh. Věřte mi.



Když jsem se po dlouhém přemýšlení rozhodla, že můj první recenzní výtisk bude Bezpečný přístav, napsala jsem holkám od Megaknih e-mail. Vyřizování objednávky bylo opravdu rychlé a ve středu na mě doma čekala kniha v plné kráse. Dokonce i se záložkou a skvělou samolepkou! Pro mě do sbírky, jelikož u této stránky objednávám už pár měsíců.
S kakaem v ruce jsem se usadila na postel v pokoji a začala jsem číst. Problém byl ten, že už jsem nemohla přestat.


Hlavní postavou je krátkovlasá brunetka Katie, která se nedávno přestěhovala do malého městečka Southport. Za svou minulostí chtěla udělat jednu tlustou čáru. Pronajala si útulnou chatku v lese a našla si práci v restauraci. V malém obchůdku se seznámila s majitelem Alexem, který má dvě děti. Katie se nejdříve seznamování bojí, ale díky své sousedce Jo dá Alexovi šanci. S Alexem se začíná víc a víc sbližovat a děti si ji oblíbí. Katie je po dlouhé době konečně zase šťastná, ale zapomíná, že celá její minulost ji stále pronásleduje.


„Je to moc dobré víno. Je mi jasné, že tady byste kvalitní víno nečekala, ale když jsem byl v armádě, jeden kamarád mě zaučil. Je něco jako expert amatér a právě on vybírá, jaké víno mám nakupovat. Bude vám určitě chutnat.“ Alex

Kniha v Česku vyšla v roce 2012 a má 304 stran. Je to první kniha, kterou jsem od Nicholase četla a můžu říci, že se příběh čte krásně. Abych byla upřímná, na to, že je to chlap, píše úžasné romány. Knihu jsem měla přečtenou za 3 dny. Sice jsem viděla nejdříve filmové zpracování, ale kniha byla o něco lepší. Rozhodně ještě popřemýšlím i o jeho dalším románu. 


„Nevím. Ale od chvíle, co se známe, na něj pokaždé zavedeš řeč. Jako kdyby ses pokoušela... no, nevím. Zařídit, abych si ho všimla.“ Katie

Když jsem knihu otevřela, bála jsem se jediného. Toho, že se mi jeho styl nebude líbit. Přece jenom každý jeho film jsem si oblíbila, ale nemohla jsem mít jistotu, že mi jeho styl psaní sedne. Po několika stránkách jsem zjistila, že Nicholas píše velmi jednoduše, ale zato velmi čtivě. Knihu jsem nemohla odložit, musela jsem číst dál. I když jsem věděla, jak to vše dopadne, byla jsem napnutá po celu dobu. 


„Protože každý lže. To k životu ve společnosti patří. Poslední, o co by kdo stál, je žít v prostředí, kde je každý příšerně upřímný. Dokážeš si představit ty rozhovory? Jste malá a tlustá, řekne jeden a druhý na to odpoví: Já vím. Ale vy strašně smrdíte. To by prostě nešlo. A tak lidi pořád lžou, něco vynechávají.“ Jo

V celé knize jsem si nejvíce oblíbila Alexe. Řekněme si popravdě, kdo by si ho neoblíbil. Ideální chlap, vdovec, skvěle se stará o své děti, vtipný a vsadím se, že i dokonce krásný (i přes ty jeho šediny). S Katie tvořili krásný pár, který si pomáhal ve všech ohledech. Oba dva neměli moc šťastnou minulost.
Katie byla velmi milá a byla jsem hodně napnutá, když vyprávěla celý svůj příběh. Bylo mi ji moc líto. Člověk si díky jejímu příběhu uvědomí, že tohle se u nás ve světě opravdu děje.
Jo mě občas štvala, když měla ke všemu neustálé připomínky. No nakonec zjistíte, proč vlastně všechno tolik komentovala a nutila Katie k takovým rozhodnutím. Ke konci knihy jsem díky dopisu od Jo plakala.

Knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi romantiku a chtějí si poplakat. Mám v plánu si tento příběh přečíst ještě několikrát, protože je vážně skvělý. Pokud jste neviděli ani žádný Nicholasův film, tak ten taky rozhodně doporučuji.


Pokud by o knihu měl někdo zájem, objednat si ji můžete zde.
Četl jste někdo nějakou knihu od Nicholase? :)




5 komentářů

  1. Strašně mě mrzí, že jsem v poslední (ostudně hodně dlouhé době) flink na čtení knížek. Doufám a beru si jako předsevzetí, že až mi skončí zkouškové a já odložím skripta a učebnice, že se u Tebe inspiruji a na nějakou pořádnou knihu se konečně vrhnu!

    OdpovědětVymazat
  2. Asi si už od něj taky konečně něco přečtu :) Pro mě ale asi bohyní zůstává Lenka Lanczová :)
    Michaela
    K&M Style

    OdpovědětVymazat
  3. od Nicolasa som ešte nečítala nič ale mám rada knihy a táto ma celkom zaujala ;)
    asi si ju prečítam

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall