23. 4. 2016

Co jsem četla 04

Dnes jsem si pro vás připravila knihu, u které se zasmějete a zároveň si také popláčete.
Připravte si kapesníčky, protože je tu Jojo Moyesová a její kniha Než jsem tě poznala.


Louisa je dívka, která žije obyčejný život. Miluje svou práci v kavárně a miluje především svého přítele. Svůj život by neměnila. Avšak jakmile se dozví, že její kavárna se bude rušit, nezbývá ji nic jiného, než změnit práci. Nakonec se rozhodne pro práci ošetřovatelky. Díky této práci pozná Willa, který je veliký bručoun, ale je především na vozíčku a potřebuje péči 24 hodin denně. Čekají je hodně velké překážky, ale nakonec si k sobě cestu najdou. Když později Willova matka řekne Louise, že je Will plně rozhodnut jít na eutanazii, domluví se, že mu připraví dovolenou plnou akcí a ukážou mu, že i muž na vozíčku má hodně možností. Povede se jim Willa přesvědčit, aby zůstal na tomhle světě, nebo ne?


„Jenom… jenom chci být zase mužský, co si vyšel na koncert s děvčetem v červených šatech. Ještě na pár minut.“ Will Traynor

Kniha v Česku vyšla v roce 2013 a v červnu 2016 nás čeká druhý díl, který má název Po tobě. Kniha má překrásnou obálku, která mě v knihkupectví velmi zaujala.

Pokud jste tuto knihu ještě nečetli, rozhodně si ji přečtěte. Jojo píše skvěle a vžijete se hned do příběhu. Když jsem si knihu kupovala, čekala jsem pořádnou slaďárnu, která konči happyendem. No byl to trochu jiný happyend, než který jsem čekala. Jak jsem již psala, u této knihy se vám vystřídá tolik emocí, až je to neuvěřitelné.


Jestli se bojíš, že mám snad nějaký zákeřný plány, jak tě svedu, vždycky mi můžeš odpojit baterii.“ Will Traynor

Ze začátku mi trochu Louisa lezla na nervy, jelikož mi přišlo její chování chvilkami dětinské a znervózňovalo mě to, že nehodlala svůj život nijak měnit. Nakonec si mě přeci jen získala tím, jak věřila, že dokáže Willa přesvědčit. Byla odhodlaná a nevzdávala se.
No a Will mě samozřejmě zaujal svým sarkasmem, vždycky měl na všechno nějakou odpověď. 


Prostě jen žij. Prostě žij.“ Will Traynor

Je to už měsíc, co jsem tuto knihu dočetla. Pořád jsou ve mně zvláštní emoce a přece jen mi změnila i pohled na svět. Začala jsem se více zajímat o eutanazii a Dignitas. Nikdy předtím jsem nevěděla, že něco jako Dignitas existuje. Vyhledala jsem si tedy jejich stránky a bylo mi tak nějak těžko. Stačí otevřít rubriku Naše služby. 
Knihu jsem četla přibližně 5 dní, nemohla jsem se od ni odtrhnout. Byla jsem vděčná za prázdniny, které v tu dobu byly.

Ke konci knihy jsem začala brečet. A když říkám brečet, tak hodně brečet. Vyloženě jsem dostávala takové to záchvatové brečení. Když jsem si ještě uvědomila, že po 406 stránkách už nic není, bylo mi do pláče ještě víc. Chtěla jsem vědět pokračování, a tak doufám, že se ho dočkám v červnu.

Kdybych udělovala body, tahle kniha má plný počet. Rozhodně vám ji doporučuji! 


Pokud z vás někdo tento příběh už četl, jaký názor na ni máte vy? 


Nejlevnější cenu knihy Než jsem tě poznala naleznete na Srovname.cz.

20 komentářů

  1. tuhle knihu mám zrovna rozečtenou a snažím se jí "šetřit", protože už jsem za půlkou :((( jsem fakt zvědavá, jak to nakonec dopadne, ale bulet budu určitě taky, jak se znám :D vůbec jsem netušila, že bude i druhý díl! to je super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obdivuji tě, že dokážeš "šetřit". Já se opravdu snažila, ale prostě to nešlo. :( :D
      Doufám, že ten druhý díl u nás vyjde co nejdříve. :)

      Vymazat
  2. Páni, úplně jsi mě na knížku nalákala! Vypadá jako přesně ten typ knížek, co mám ráda :)

    Na mém blogu právě probíhá giveaway, budu ráda, když se zúčastníš :)
    Giveaway

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knihu vůbec neznám, ale zaujala mě hned na první pohled s vím obalem.. Já nejsme úplná milovnice knih, ale pomaličku se k nim dostávám a věřím, že brzy jim přijdu na chuť. A ve sých volných chvilkách si nějakou knížku moc ráda přečtu :)). Tahle bude první na řadě!

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tahle knížka mě dle tvého popisu a doporučení moc zaujala, určitě se po ní podívám! :)

    http://s-hejvi.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  5. O knize už jsem hodně slyšela, ale ještě ji nečetla. No, podle tvé recenze si ji asi vážně musím přečíst. Úplně si mě na ni nalákala! :D
    Skvělá recenze! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda! :) Určitě přečti, je to fajn knížka. Jakmile ji rozdýchám, přečtu si ji někdy znovu. :)

      Vymazat
  6. Já jsem teďka naposled brečela u Všechny malé zázraky. Nechci se zbytečně týrat, ale díky tvojí recenzi mám chuť si přečíst i tuhle knihu, i když vím, že budu určitě zase bulet. Líbí se mi taky, když mě kniha nějak ovlivní a inspiruje a koukám, že tohle je přesně ten případ.

    OdpovědětVymazat
  7. Neskutočné fotky máš! Neopísateľná energia z nich vyžaruje! :)
    Vždy sa rada vraciam na tvoj blog, je vážne unikátny! ♥

    |SYDNEYSLEEK|

    OdpovědětVymazat
  8. tohle jsem četla loni na dovolené a neskutečně jsem si u toho pobrečela :)
    preciosa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Myslím, že je nejlepší tuhle knihu číst, když má člověk hodně volného času. Stihne to všechno rozdýchat. :D :)

      Vymazat
  9. o této knížce jsem ještě neslyšela, ale vypadá hodně dobře :)

    OdpovědětVymazat
  10. O tejto knižke som ešte nepočula ale vyzerá zaujímavo:) už nemám čo čítať, tak si ju asi behnem kúpiť:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  11. Super recenzia! Knižka vyzerá super :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  12. O knize jsem hodně slyšela. Mám to i na mém wishlistu, ale ten je dost obsáhlý co se knih týče takže doufám, že si přečtu i tuhle :) Pěkná recenze! :)
    FOXIE SIMMA

    OdpovědětVymazat
  13. Než jsem tě poznala bych si chtěla přečíst, mám tuhle knihu už dlouho na seznamu. Teď začínám číst Dívku ve vlaku :)

    My April 2016

    OdpovědětVymazat
  14. Na tuto knihu se chystám a tvůj článek mě naladil ještě více! :)

    Maya's World

    OdpovědětVymazat
  15. Na knihy Jojo Moyes se chystám už strašně dlouho, jen se mi válí v knihovně a nemám na ně čas. :( Zkusím se na ně zaměřit co nejdříve. Mám tolik knih, které musím přečíst, ale čas je bohužel neúprosný. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall