Co jsem četla 03

by - 19:18

Tento týden jsem si s sebou na intr přivezla první díl mé oblíbené série. Ano, té série, která mě dokáže přivést na jiné myšlenky. A abych pravdu řekla, v tomto šíleném období se mi to krásně hodilo. 
Je tu čtvrtletí a s ním také několik písemek a zkoušení ve škole. Učitelé opět nechali všechno na poslední chvíli a já trávila skoro celý týden nad knihami do školy. Přes den jsem si vždy ale našla malou chvilku na čtení knih, které mě opravdu baví. Nakonec jsem si řekla, že bych vám mohla napsat recenzi na tuto super sérii, kterou miluji a nedám na ni dopustit. 

Město z kostí
Clary je mladá dívka, která jde se svým kamarádem Simonem oslavit své narozeniny do klubu Pandemonium, kde se stane svědkyní vraždy. Bohužel tuto vraždu viděla jen ona. Tři vrahové se zvláštním tetováním ji vysvětlí, že zabili démona, který po své smrti zmizí. Vyděšená Clary se snaží tento zážitek vymazat ze své hlavy a snaží se žít stejný život, který žila. Avšak následující den je její matka unesena neznámo kam a Clary napadá neznámé monstrum. Naštěstí ji zachrání jeden z vrahů z předešlé noci a odvádí ji do Institutu, kde Clary zjistí, že její zachránce se jmenuje Jace a je Lovec stínů stejně jako jeho sourozenci a spolupachatelé Alek a Isabela. Díky nim se dozvídá, že ji matka celou dobu lhala a žije jiný život, než který žít měla.

Kniha byla vydána v roce 2007 a autorkou je Cassandra Clare. Je to fantasy příběh, který je psán v er-formě. Na er-formu jsem si musela zvyknout, ale později zjistíte, že tato forma se sem hodí nejlépe. Máte přehled, komu se co honí v hlavě. Kniha má 416 stran. Originální obálka knihy mě nijak nezaujala, ale zde se potvrzuje, že nemáte knihu soudit podle obalu. Knižní klub ale naštěstí vydal novou obálku, která vypadá mnohem lépe. 

V knize se nám otevírá nový svět Lovců stínů, kteří chrání lidský svět před démony. Díky runám, které si nanáší stélou, získávají sílu, rychlé hojení zranění a nebo také noční vidění. 
Příběh prožíváme spíše s Clary, která je statečná a odhodlaná najít svou matku. Snaží se vyrovnat s novým životem bojovnice, avšak pozornost na sebe především strhává Jace, který nás okouzlí svými ironickými hláškami. Milostný trojúhelník, který se v knize objeví je naprosto odlišný, než v ostatních knihách. Díky němu se od knihy nemůžete odtrhnout a musíte číst dál.

Cassandra píše velmi čtivě a dokáže vás vtáhnout do děje. Má v oblibě detailně popisovat prostředí nebo postavy, ale mně tohle vůbec nevadilo. Díky jejímu popisu si dokážete prostředí krásně představit. Její smysl pro humor si zamilujete. Já jsem si dokonce vtipné pasáže podtrhávala, abych se k nim mohla vracet. 
Po milostných scénách začnete toužit, jelikož v takovém světě na ně není moc čas. Avšak Cassandra nám jich naservírovala tolik, kolik si myslela, že je dobré. Nechybí tu ani akce, napětí a především zvraty.
Jde vidět, že si na příbězích dává Cassandra hodně záležet a její fantazie je opravdu bohatá.

Jelikož jsem nikdy nebyla fanoušek fantasy a ještě k tomu sérií, trvalo mi, než jsem se k této knize dostala. Přes první stránky jsem se musela překousat, ale nakonec mě to vtáhlo do děje a nemohla jsem se od knihy odtrhnout. Příběh jsem prožívala do posledního písmene a musela jsem hned začít číst druhý díl. Stal se ze mě opravdový fanoušek Nástrojů smrti a jsem ráda, že jsem se k takové knize dostala.

Co vy a Město z kostí? Četli jste? Nebo se na tuto sérii teprve chystáte?
Jaká je vaše oblíbená kniha?


Nejlevnější cenu knihy Město z kostí naleznete na Srovname.cz.



You May Also Like

14 komentářů

  1. Mesto kostí som nečítala, no po prečítaní recenzie, by som sa po sérii rada pozrela :) Takže ďakujem za tip!

    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za málo, určitě se koukni, je to super série. :)

      Vymazat
  2. Tak tohle jsem ještě nečetla, ale poslední dobou mě fantasy moc nebaví, takže pro mě nejspíš ne:)
    LadyCaterpillar | Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, až někdy zase dostaneš chuť na fantasy, tak rozhodně doporučuji. :)

      Vymazat
  3. Dekuji za inspiraci. Zrovna jsem si rikala ze uz nekam co cist .)

    OdpovědětVymazat
  4. Nečítala som a ani sa zatiaľ nechystám... (: ale knihy milujem a momentálne čítam Dánske dievča.

    Daniela

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to celkem zajímavě, ale zrovna včera mi PPL přivezlo balík knížek a trošku nestíhám.. tak třeba se i k této serii jednou dostanu :)

    Lovies 47
    GIVEAWAY o kosmetiku SOAPHORIA

    OdpovědětVymazat
  6. Veľa, veľa som počula, no nikdy som sa k tomu neodhodlala. Po Hunger Games som zanevrela na tínedžeské sci-fi romantic fantasy neviem čo ;D Možno keby som mala viac času, tak by som sa dala na to nahovoriť, lebo tento typ kníh som mala veľmi rada, obrovský fanúšik, no nejak časom mi došlo, že to nemá nejakú extra výpovednú hodnotu a prešla som na knihy, ktoré si zaslúžia moju pozornosť. No ako oddychovku by som to brala.

    OdpovědětVymazat
  7. Čítala som ho dokonca niekoľkokrát a celkom ma to bavilo :) Nie, veľmi ma to bavilo. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mesto kostí som ešte nečítala, ale z tvojho písania to rozhodne znie zaujímavo! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  9. Zni to super, snad se k tomu taky nekdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  10. o těchto knížkách jsem ještě neslyšela, ale vypadá to dobře:) za mě rozhodně doporučuji P.S. od Ani Geislerové - snad nejlepší knížka, kterou jsem kdy četla! :)

    OdpovědětVymazat
  11. knižku nepoznám, ale znie to veľmi dobre :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  12. Krásna fotka a musím povedať, že Mesto kostí by som si chcela určite prečítať :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)