6. 3. 2016

Filmy, které mě zaujaly I.

V poslední době jsem viděla mnoho filmů, mnoho z nich mě zaujalo a mnoho z nich si ještě pustím znovu.
Rok 2015 a začátek roku 2016 je opravdu bohatý ohledně kvalitních filmů. Já bych se v dnešním článku chtěla s vámi podělit o dva filmy, na které neustále myslím a říkám si: ,,Sakra, musím na to napsat článek.''.
Tyto filmy mají něco společného. Oba dva filmy získaly jednu cenu na předávání Oscarů a také jsou natočeny podle knihy. 

Pokud máte vy nějaký typ na film, určitě mi ho pošlete do komentářů, ráda se na něj podívám!

Room

Dojemný film, u kterého jsme průběžně s maminou plakali. Příběh o ženě, která je uvězněna 7 let v pokoji. Z toho 5 let je uvězněna se svým synem. 
Herečka Brie Larson získala Oscara za hlavní roli právě v tomto filmu. Abych pravdu řekla, dala bych Oscara také malému Jacobovi Tremblayovi, který předvedl úžasný herecký výkon - mimochodem, je mu 9 let!
V průběhu filmu jsem měla hned několik pocitů. Strach - nevíte, co očekávat, co špatného se přihodí hlavním postavám. Především když se Jack snažil zachránit svou mámu. Lítost - bylo mi strašně líto Joy, která se snažila malému Jackovi vysvětlit, co se opravdu stalo. Také hlavně při scéně, kdy se Joyin otec nemohl podívat na malého Jacka. 
Spisovatelka, která napsala tuto knihu, několikrát zdůraznila, že příběh není inspirován žádnou konkrétní událostí. Ale s mamkou jsme si vzpomněli na příběh Nataschi Kampuschové.
Jakmile na knihu Room někde narazím, musím si ji pořídit do své sbírky!



Dánská dívka

Film podle skutečné události. Příběh o Einarovi, který zjistí, že v jeho těle celý život dřímala žena Lili. Později se rozhodne jet do Drážďan, kde podstoupí operaci na změnu pohlaví.
Výkon mého oblíbeného herce Eddieho Redmaynea je skvělý. Roli mu věříte až do jeho poslední minuty ve filmu. To, jak dokázal zahrát eleganci muže, který touží být ženou, bylo úžasné.
Krásná herečka Alicia Vikander, která získala Oscara za vedlejší roli právě v Dánské dívce, předvedla také něco neuvěřitelného.
Ve filmu se mi moc líbila doba, ve které se příběh odehrával. Kostými byly opravdu povedené. Především mě ale zaujal příběh, který byl opravdu silný a každý určitě na konci ukápl slzu. Je hrozné si představit, jak dříve brali transexuály, ale také i homosexuály. Všichni to viděli jako nemoc.
Po filmu jsem se samozřejmě koukla na komentáře na stránce csfd.cz. Přišlo veliké zklamání, až jsem z toho byla smutná. Ne kvůli kritikům ohledně filmu. Ale kvůli lidem, kteří nadávali na lidi, kteří mají jinou orientaci. Především tam psali muži. Nikdy mě nepřestane udivovat, že urážejí každého muže, který má jinou orientaci. Ale jakmile vidí ženu s jinou orientací, jsou z toho hned hotoví.
Einar Wegener byl transexuál, který jako první podstoupil operaci na změnu pohlaví. Později se přejmenoval na Lili Elbe, která bohužel zemřela, jelikož její tělo nepřijalo transplantovanou dělohu. Manželka Einara Gerda umřela sama a bez dětí.

Viděli jste Room nebo Dánskou dívku? Jak se vám film líbil? 

7 komentářů

  1. Pred par dnami sme s drahym videli Danske dievca a ostali sme uchvateni! Uz som videla aj Teoriu Vsetkeho a od tohto filmu je Eddie uz naozaj moj obľúbený hetec :-)... po tomto filme som nemohla spat, chytil ma za srdce...a tiez som potom bola na csfd a ostala som rovnako sklamana ako ty...niektore komentare, hlavne od muzov, sa nwdali citat :(... som rada, ze moj muz ma celkom iny pohlad na vec...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrzí mě, že žijeme v době, kdy se tohle celkem už respektuje, ale někteří lidé musí proti tomu být.

      Vymazat
  2. Na Dánské dívce jsem byla v kině. Tak zajímavý a zároveň zvláštní film jsem dlouho neviděla. Jinak na Room se teď taky chystám podívat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě podívej, je to super film. :)

      Vymazat
  3. Room sa chystám tiež pozerať, Dánske dievča som videla prednedávnom a bol to pre mňa taký celkom zvláštny film, alebo skôr počínanie jeho manželky bolo pre mňa celkom nepochopiteľné :D Ale Eddie zahral naozaj skvele.

    OdpovědětVymazat
  4. Danish girl mám stiahnuté už nejaký piatok a nejak nemám čas si k tomu sadnúť :(
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
  5. Dánskou dívku mám v plánu, bohužel nedaří se mi nikoho přesvědčit aby koukal se mnou :D

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall