8. 3. 2016

Co jsem četla 02

První díl tohoto tématu jsem napsala 26.7. 2015. Uběhl celkem dlouhý čas a já si říkám, že vám musím napsat další. Za takovou dobu jsem přečetla spoustu dalších knih a dnes jsem si pro vás vybrala spíše ty, které jsem si zamilovala.


Kdo nečte, jakoby nebyl. Čtenář díky knize dokáže prožít tolik životů, až je to neuvěřitelné. Proto já se vždy s radostí vracím ať už k nové knize, nebo k té, kterou jsem několikrát přečetla.
Mám příšernou vlastnost, a to vlastnit knihy. V knihovně mě moc často nepotkáte, protože je pro mě pak těžké loučit se s knihou, do které jsem se zamilovala. Občas se stane, že si přečtu knihu, kterou jsem si stáhla na internetu, ale to se mi nestalo už hodně dlouho. Spíše si knihy vždy objednávám. Mám pak radost, že si knihu mohu kdykoliv vzít a přečíst si ji znovu. Držet ji v ruce, cítit tu vůni a listovat stránkami. Někdy si připadám, jako opravdový závislák, heh.

Věřím, že i vy máte své oblíbené úlovky. Napište mi je do komentářů! 


Nástroje smrti: Město nebeského ohně
Cassandra Clare

Poslední díl mé oblíbené série. Proplakala jsem polovinu knihy, jelikož jsem věděla, že se blíží konec. Že žádný další díl už není. Postavy vám tak neuvěřitelně přirostou k srdci. Jejich příběh vás nenechá spát. Miluji tuto sérii a především miluji Cassandru Clare, že dokázala vytvořit takový svět.
Je to moje první rozsáhlá série, kterou jsem přečetla celou. Nikdy mě takové série příliš nebavily. Cassandra píše takovým stylem, který vás zaujme a není příliš složitý. S radostí jsem přečetla 624 stran za necelý týden. Bohužel jsem ale nestíhala nic jiného, jelikož jen tak tuto knihu odložit nemůžete. Musela jsem číst dál a dál. Někdy jsem chodila spát dokonce až ve 2 hodiny ráno.
Jsem nadšená, že všechny tyto knihy mám doma a mohu se k nim s radostí vrátit.

Grey
E. L. James

Ano. Také jsem podlehla. A řeknu vám jen, že tohle je mazec. Kam se hrabe Padesát odstínů čehokoliv. Abych řekla pravdu, Grey je mnohem lepší, než příběh z pohledu Anastasie. Jak všichni víme, občas nám Anastasie lezla na nervy. No.. U Greye vám tohle nehrozí. Miluji toho chlapa a hlavně jeho příběh. Není to žádná vnitřní bohyně a tak dál.
Když jsem si knihu objednala, měla jsem štěstí, že jsem za 3 dny onemocněla. Tím pádem jsem měla spoustu času, užít si tuhle knížku v klidu s čajem.
Občas když narazím na komentáře k této knize, nestačím se divit. Většina lidí si stěžuje, že je to přepsaný první díl, akorát z pohledu Christiana. Ale co jste čekali? Spisovatelka přeci nemůže změnit celý příběh, pak by to přeci nedávalo smysl.
Můj osobní názor na E. L. James je takový, že píše knihy až moc jednoduše. U Anastasie se některé scény dokonce opakovaly. Naštěstí u Greye to tak není a já si myslím, že knihu z pohledu Christiana měla vydat jako první.

Jíst, meditovat, milovat
Elizabeth Gilbert

O této knize jsem se již zmínila v jednom článku. Psala jsem, že kdybych měla podtrhnout všechny věty, které mě zaujaly, dělala bych to hodně dlouho. Proto jsem se rozhodla, že si knihu přečtu znovu a zkusím si vše podtrhat.
Kniha vám změní pohled na život. Teď si musíte říkat, že jsem blázen, když si myslím, že něco takového dokáže kniha udělat. Ale věřte mi, myslím to vážně. V knize někteří lidé najdou takové své malé štěstí.
Na knize se mi nejvíce líbilo číslování kapitol. Proč zrovna kapitol? Autorka se rozhodla, že bude číslovat podle počtu korálků, které najdete na přívěsku džapa mala. Korálků má 108, proto právě 108 kapitol.
Příběh ženy, která začala bojovat sama za sebe mě velmi zaujal. 

,,Čekání na odpuštění je ztráta času. Odpusť si sama."


9 komentářů

  1. Knižka Gray ma veľmi zaujala a asi si ju tiež prečítam
    http://loveofbratislava.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku Jíst, meditovat, milovat jsem četla také a souhlasím s tebou, že některé myšlenky byly kouzelné :) Jen mi knížka celkově přišla taková až moc rozvláčná.. nebo lépe řečeno, že mi některé posáže přišly zajímavější a některý vůbec, nevím, jestli bych si ji přečetla znovu ;)


    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Nečítala som ani jednu, ale rada by som si prečítala Jedz, modli sa a miluj, tak snáď sa k nej čoskoro dostanem :). Momentálne čítam Válku s mloky od Čapka a je to skvelé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Válku s mloky mám také v plánu si přečíst. Tak uvidíme, kdy se k ní dostanu. :)

      Vymazat
  4. O knihe Gray som uvažovala, že si ju prečítam :) Len keby som mala aj nejaký ten čas všakže :(( Hádam po maturách :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Occhhhhh Cassandra Claire! Ja som po dvoch rokoch dočítala konečne celú trilógiu Mechanický anjel/Princ/Princezná....a poslednú knihu som tiež strašne oplakala! Teda najprv som čítala prvé dve, potom dlhá dlhá pauza,kým prišiel tretí diel. Ten som si požičala od kamarátky a ja teda musím povedať, že som rada, že ho nemám doma. Neuveriteľne smutná kniha, ktorú som oplakávala ešte celý ďalší týždeň... a viem, že sa k nej už nechcem nikdy vrátiť. Čiže nie, nebola tak zlá, práve naopak, tak dobrá.
    Ale počula som, že ostatné série sú v záasade ako cez kopirák, takže tie čítať neplánujem. Mne tuto vyhovovalo prostredie, v ktorom sa to odohrávalo - viktoriánske Anglicko, koniec 19. storočia. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mechanického anděla bych si chtěla přečíst, ale jelikož jsem také slyšela, že je to podobné jako Nástroje smrti tak to furt odkládám. Uvidíme, když ji někde zahlédnu, tak si ji nejspíš koupím. :)

      Vymazat
  6. tú poslednú mám na pláne už celkom dlho...a vidím, že už naozaj musím. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Kniha jíst, meditovat a milovat by se jednou měla dostat do kategorie povinné četby. Ve spoustě věcech mě i mým kamarádkám zachránila život, ne, že ne.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall