Co jsem četla 01

by - 20:46

Jakožto člověk, který si musí přečíst alespoň jednu stránku knihy denně, jsem se rozhodla, že bych mohla vybrat pár knih a napsat vám o nich. Sepsat menší recenzi. 
Čtu několik žánrů. Jsem přesně ten knihomol, který má večer chuť na román a nakonec ráno začne číst fantasy.
Některé knihy začínám zaznamenávat i na databazeknih.cz. Mluvili jsme o tom ve škole a přijde mi to jako skvělý způsob, jak si udělat přehled o tom, co jste zrovna četli. Můj profil zde.
Abychom si ujasnili mé čtenářské vlastnosti, tak vám je tady do bodů rozepíšu. Aby se zde nestal nějaký omyl. A opravdu doufám, že s takovými vlastnostmi nejsem jen já.
  1. Mám potřebu knihy vlastnit. Mít je doma na poličce a na vlastních očích. I když u některých vím, že už si je víckrát nepřečtu. Je to tak. Kdo ví, kdy dostanu chuť si ji znovu přečíst. A pocit, že si ji můžu začít číst (a osahat, očuchat) hned, je k nezaplacení.
  2. Tím se dostáváme k tomu, že do knihovny chodím málokdy. Není to tím, že bych to tam neměla ráda. Knihovny mám ráda . Ale už je pro mě těžší tam tu knihu nechat a vědět, že si ji nemůžu nechat. Proto radši dávám přednost knihkupectví.
  3. Když není možnost si koupit knihu, hledám na internetu, jestli není online ke stažení. Polovinu mých knih jsem četla na tabletu a polovinu mám doma.
  4. Jsem jediná z rodiny, co čte knihy. Rodiče nikdy nepochopili, že vyhazuji takový peníze za knihy.
  5. Nikdy jsem neměla rozečtené více jak dvě knihy. Bývám věrná.
  6. Většinou si z knih dělám výpisky vět, které mě zaujaly.
  7. Když mě kniha zaujme, jsem schopna ten příběh natolik prožívat, že ho začnu plést i do reality.
  8. Kvůli knihám jsem občas i flákala školu. Ty známky nevypadaly moc hezky. U studentky knihovnictví je to ale jasné, že dá přednost knihám, no ne?
A to by mělo být myslím vše. Pokud si ještě na něco vzpomenu, napíšu to do příštího článku.
Teď už se můžeme vrhnout na dvě knihy, které jsem četla.

Divergence
Veronica Roth

Beatrice, která vypráví tento příběh, žije v Chicagu budoucnosti, kde se společnost rozděluje do 5 frakcí - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Každý rok v určitý den si musí každý šestnáctiletý vybrat jednu z frakcí, kde bude trávit zbytek svého života. Beatrice se rozhoduje, jestli má zůstat s rodinou, nebo bude sama sebou - obojí mít nemůže.

Díky této knize jsem začala číst i další fantasy knihy.
Tato kniha mě natolik okouzlila, že jsem ji přečetla už třikrát. Čte se velmi dobře a do svého příběhu vás zatáhne velmi rychle. Je to dobrodružná a napínavá kniha. 
Tohle je přesně ten případ, kdy tuto knihu chci držet v ruce a užívat si každé slovo, které v ní čtu. K této knize se budu vracet ještě hodně dlouho.

Nikdo není dokonalej. Jednu špatnou vlastnost odstraníš a objeví se jiná. (Divergence - Tris)

Lolita
Vladimir Nabokov

Zpověď čtyřicátníka Humberta o erotické posedlosti dvanáctileté "nymfičky". 

Sama nevím, jak bych tuto knihu jinak popsala. Je to bolestný, dojemný a hlavně šokující příběh. První polovina se četla opravdu sama, začátek mě zaujal a tak jsem musela číst dál. V druhé polovině mě to bohužel přestávalo bavit a tak jsem se občas překonávala, abych stránku dočetla. Nakonec mi chybí několik stránek a Lolitu jsem nedočetla a už možná ani nedočtu.
V knize se mi líbil pohled do mysli nemocného člověka, poznáte, co se takovému člověku honí hlavou.
Dle mého názoru je to dobrá kniha, bohužel konec už mě přestával bavit a mrzí mě, že už jsem to nedokázala dočíst.

Byla Lo, prostě Lo, každé ráno, kdy ve stoje a v jedné punčoše měřila metr padesát. Lolou byla v kalhotách. Dolly jí říkali ve škole. Jako Dolores se podepisovala. V mém objetí byla však vždycky Lolitou.


Pokud jste tyto knihy četli, zaujaly vás?





You May Also Like

2 komentářů

  1. Super článek, knihu miluji nadevše. Já včera dočetla jednu knížku a dneska další, takže jsem za tento měsíc celkem přečetla 4 knížky, což se mi moc nelíbí, protože jsem si říkala, že budu více číst :( Každopádně Divergence je boží.

    July Favourites

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! 4 knížky za měsíc je náhodou dobré skóre. :) Každopádně nezáleží, kolik knih za určitou dobu přečteš. Je hlavní, abys četla knihu, protože na to máš chuť a ne, aby ses do čtení nutila.
      Jo, je skvělá a film mě taky zaujal. :)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)